19:35


Water for elephants - På en cirkus någonstans i 30-talets USA hittar Jacob ett nytt liv efter att hans föräldrar dödats i en olycka. Där finner han också kärleken i cirkusens stjärna Marlena men för att kunna vara tillsammans måste de bryta sig loss från det enda liv de känner till.

Själv tycker jag att filmen var underbar. Jag tyckte den var riktigt bra dels för att Robert Pattinson är med som huvudrollen och dels för att den var gjord i bra format eller vad man säger. Men handlingen var också väldigt bra. Den är lätt en av mina favoriter just nu och den får 9 av 10.


Just go with it - Danny Maccabee träffar drömtjejen, men måste värva sin pålitliga assistent Katherine i rollen som sin blivande exfru för att dölja en ogenomtänkt lögn. När härvan växer blir även Katherines barn indragna och tillsammans åker de till Hawaii på en galen weekendresa där allt ställs på sin spets. Hur långt är vi egentligen beredda att gå för kärleken?

Jag såg denna för ett tag sen, men skådespelarna i denna är favoriter så på så sett blev filmen också väldigt bra. En komedi/romantisk film, jag trodde den skulle vara med komedi, men det var den inte och jag tyckte det bara var bra. Men bra var den i alla fall enligt mig. Helt klart sevärd 8 av 10.


Killers - Medan Jennifer "Jen" Kornfeldt var på semester med hennes föräldrar, möter hon Spencer Aimes, en snygg singel man. Jennifer och Spencer blir snart kära i varandra och fortsätter sitt förhållande när dom kommer hem igen, och sen så brådskar dom att snabbt gifta sig. Jen tycker att hon har funnit sin perfekta man, men hon vet inte att Spencer egentligen jobbar på CIA och ofta tillbringar sina dagar med att jaga och döda brottslingar. Deras liv är på väg att ta en vändning till det värsta när dom upptäcker att en av deras vänner egentligen har ett avtal att döda Jen och Spencer.

Kollade på denna ihop med min syster. Ashton är riktigt jävla snygg i denna filmen. Men jag tyckte den var lite sådär. Inte jättebra, men inte heller dålig. Så helt okej, sevärd om man inte hittar något bättre för stunden. 7 av 10.


Pride and Prejudice - På den engelska landsbygden i början av 1800-talet bor Mr. Bennet med maka och fem döttrar. Familjen har det bra ställt utan att leva i överflöd. Hans hustru är angelägen att de fem döttrarna ska bli bortgifta så att deras framtid kan bli säkrad; ehuru gården är ett fideikommiss och kommer att ärvas av en Mr. Collins. Till trakten flyttar den rike Mr. Bingley. Han är ogift och Mrs. Bennet ser i honom ett lämpligt parti för sina döttrar, särskilt för den äldsta dottern Jane. Bingley har också med sig en kamrat, Mr. Darcy, som den näst äldsta dottern Elizabeth snart uppfattar som högdragen och reserverad. Bingley verkar förtjust i Jane men snart har han rest till London. Elisabeth får på omväg höra att det var Mr.Darcy som låg bakom det. Hennes ogillande mot honom växer. Tills den dagen hennes liv plötsligt blir en stor storm av händelser.

Jag älskar verkligen Keira som skådespelerska så det är ett måste att se i stort sett alla filmer hon är med i. Denna är faktiskt riktigt bra även om jag trodde den skulle vara urkass. Har velat se den länge så tog tag i det och kollade på den. 7 av 10.


Atonement aka Försoningen - Filmens inledning utspelar sig på familjen Tallis ägor i England några år före andra världskrigets utbrott. Robbie Turner, som under sommaren jobbar i familjens trädgård, inleder en romans med Cecilia Tallis. Men efter en rad missförstånd och en falsk anklagelse från Cecilias 13-åriga lillasyster Briony hamnar Robbie i fängelse för ett brott han inte begått.

Några år senare får Robbie chansen att slippa återstoden av fängelsetiden genom att tjänstgöra som menig i den brittiska armén, och innan han skickas till Frankrike för att strida mot tyskarna får han chansen att återförenas med Cecilia. Båda systrarna Tallis tjänstgör nu på sjukhus i London, men på var sitt håll. Cecilia har brutit alla relationer med systern och resten av familjen efter anklagelserna mot Robbie. Briony börjar successivt inse konsekvenserna av sina anklagelser, och försöker samla mod att försonas med med sin syster.


En riktigt bra film detta med. Också Keira där haha. Minns inte jättemycket av denna filmen för det var ett tag sen jag såg den. Men bra var den i alla fall minns jag. 8 av 10.


The other woman - Natalie Portman spelar huvudrollen som en unga juristen Emilia i detta varma, romantiska och gripande drama. När hon träffar byråns lite äldre delägare Jack känns det som alla pusselbitar faller på plats. Snart är hon gift, gravid och på väg mot det perfekta livet - när något som sker som ändrar allt.

Ja, den var inte sådär jättesuperduperbra, men lite sevärd om man inte har något att göra i alla fall. Handlingen var väldigt "gripande" i alla fall. 7 av 10.


Unbreakable - Efter en fruktansvärd tågolycka med 131 döda passagerare återfinns bara en enda överlevande: David Dunne. Inte nog med att han överlevt, han har inte fått en enda skråma efter olyckan. Till en början verkar det vara ett mirakel. Men en främling vid namn Elijah Price dyker upp och har en minst sagt udda förklaring till olyckans egentliga orsak. Frågan är om David är redo att höra sanningen? Unbreakable är en ny gastkramande psykologisk thriller från regissören av Sjätte Sinnet, M. Night Shymalan.

Bruce Willis som huvudroll och han gör det riktigt grymt. Jag har kollat på denna filmen ungefär 3 gånger och då hittade jag den bara för en månad sen högst. Riktigt bra är den faktiskt. 8/9 av 10.


Waiting for forever - Emma och Will var bästa vänner under sin uppväxt, men tappade kontakten för länge sedan, så vitt Emma visste i alla fall. För Will slutade Emma aldrig att vara den viktigaste personen i hans liv...

Underbar film! Helt klart mycket underbar film! Jag har kollat på den 4 gånger hehe och den är fortfarande lika bra! 9½ av 10!


Remember me - Tyler Hawkinslever ett rotlöst liv och släpper ingen inpå livet. Kärlek står långt ner på önskelistan - tills han träffar Ally. Hennes mod och spontanitet inspirerar Tyler att släppa efter och tillåta sig att känna lycka och mening med livet. Men både Tyler och Ally bär på hemligheter som snart kommer att ställa deras förhållande och kärleken på hårda prov.

Såg den för första gången för ett år sen. Jag blev kär i den redan första gången jag såg den och har nu sett den kanske minst 7-8 gånger. Robert Pattinson är ju med i denna med och jag som sagt har honom som en av mina favoritskådespelare. Skulle kunna äta upp honom så snygg som han är hehe. Men aa, filmen är jättebra och det är en av mina favoriter 10 av 10.


Red riding hood - Valerie är en vacker ung kvinna som slits mellan två män. Hon är kär i en egensinnig outsider, Peter, men hennes föräldrar har arrangerat för henne att gifta sig med den rika Henry. Ovilliga till att förlora varandra planerar Valerie och Peter att fly tillsammans, men plötsligt får de veta att Valeries äldre syster har dödats av den varulv som smyger omkring i den mörka skog som omger deras by. I åratal har folket lyckats behålla en vapenvila med odjuret genom att erbjuda varelsen ett månatligt djuroffer. Men under en blodröd måne har vargen höjt insatserna genom att ta ett människoliv. Hungriga efter hämnd kallar människorna efter den berömda varulvsjägaren Fader Salomo. Men Salomos ankomst medför oänskade konsekvenser när han varnar för att varulven, som tar mänsklig form dagtid, kan vara vem som helst av dem.

Denna filmen hade jag förväntat mig så mycket mer av. Men den var ganska bra ändå. Fast den hade kunnat vara mycket bättre. 7/8 av 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback