Svar på tal.

Fick en fråga varför vi har olika efternamn i min familj. Så jag ska förklara, just nu så heter vi såhär, Mamma - Carita Rautio , Bror - Janne Rautio , Syster - Jaana Titusson , Jag - Janina Titusson. Det är för att min mamma gifte sig för ungefär 10 år sen snart och då hette hon Rautio innan hon gifte sig, men sen gifte hon sig då och bytte till Titusson. Jag var väldigt liten då så jag fick inte välja själv om jag skulle byta eller inte så då bytte jag och min syster med till Titusson. Men min bror var i 20 års åldern och han ville inte byta namn så han har alltid hetat Rautio. Men sen dog min mammas man år 2003 (har jag för mig) och efter några år, ungefär 5-7 år senare så gifte min mamma om sig igen och då blev hennes efternamn Länkinen. Och då var jag lite äldre så då fick jag bestämma själv, så varken jag eller min syster bytte. Men för ungefär 2 år sen så skiljde sig min mamma med denna mannen och då ville hon inte ha kvar hans efternamn så då bytte hon tillbaka till Rautio. Så egentligen borde jag med göra det eftersom att allting blir rätt då. Men massa krongligt och jag trivs med Titusson, kanske byter tillbaka en vacker dag, man vet aldrig.

Btw så är jag inte helt säker på om min syster fortfarande heter Titusson, hon kan ha bytt tillbaka till Rautio.

Och egentligen om det skulle blivit helt och hållet rätt så skulle jag ju haft min pappas efternamn, men eftersom att jag inte träffat honom så går jag ju efter mammas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback